Σύσκεψη στην ΠΕ Βοιωτίας για την απαγόρευση της διέλευσης βαρέων φορτηγών από την παλαιά εθνική και τους παράπλευρους δρόμους



Διευκρινήσεις για την εφαρμογή του νόμου που απαγορεύει την διέλευση των βαρέων οχημάτων από παράπλευρους δρόμους της ΝΕΟ διάφορες περιοχές της χώρας και σε ότι αφορά τη Βοιωτία στην παλαιά Εθνική Οδό (Θήβα – Λιβαδειά – Λαμία) και το παράπλευρο οδικό δίκτυο δόθηκαν στην πρώτη σε πανελλαδικό επίπεδο σύσκεψη που πραγματοποιήθηκε στην Έδρα της Περιφερειακής Ενότητας στη Λιβαδειά.
Όπως έκανε γνωστό η Αντιπεριφερειάρχης Φανή Παπαθωμά άμεσα θα τοποθετηθεί η ειδική σήμανση και παράλληλα όπως σημείωσαν ο Περιφερειακός Αστυνομικός Διευθυντής Στερεάς Ελλάδας Νίκος Γεωργακόπουλος και ο Αστυνομικός Διευθυντής Βοιωτίας Μιχάλης Τσάτσης θα γίνονται συστηματικοί έλεγχοι για την εφαρμογή του νόμου.
Επίσης κατά τη διάρκεια της σύσκεψης οι εκπρόσωποι των αυτοκινητιστών και των ιδιοκτητών βαρέων φορτηγών της Βοιωτίας ενημερώθηκαν ότι για την απρόσκοπτη διέλευση τους στο νομό μπορούν να εφοδιαστούν με ειδικές άδειες.
Πιο συγκεκριμένα η απαγόρευση ισχύει για την παλαιά εθνική Θηβών – Λιβαδειάς, τον δρόμο από την Πύλη μέχρι τα όρια του Νομού προς Φυλή, τον δρόμο Οινόη – Σκούρτα – Στεφάνη – Τιτάνας – όρια Νομού προς Μαγούλα, από τον δρόμο στο σημείο του Γηπέδου Θήβας μέχρι τα όρια του Νομού προς τις Ερυθρές , από διασταύρωση Περιφερειακού (Άγιος Ιωάννης) – όρια Νομού προς Αμφίκλεια, από Διασταύρωση Ριτσώνας μέχρι Θήβα, από Σχηματάρι μέχρι όρια Νομού προς Βαθύ και Χαλκίδα (παλαιά χάραξη) και στους 2 παράλληλους δρόμους της Εθνικής από Ριτσώνα ως Υλίκη.
Το συγκεκριμένο θέμα που επί χρόνια απασχολεί την τοπική κοινωνία της Βοιωτίας είχε τεθεί σε προτεραιότητα στο Αναπτυξιακό Συνέδριο της Π.ΣΤ.Ε., από την Φ. Παπαθωμά, στον Υπουργό Υποδομών και Μεταφορών, Χρήστο Σπίρτζη  και είναι αποτέλεσμα της άριστης και συντονισμένης συνεργασίας με την Αστυνομική Διεύθυνση  Βοιωτίας ενώ η ασφάλεια στο οδικό δίκτυο της Περιφέρειας Στερεάς συμπεριλαμβάνεται στις προτεραιότητες του Περιφερειάρχη Κώστα Μπακογιάννη.

«Είχαμε μια ουσιαστική και παραγωγική σύσκεψη με την συμμετοχή του Αστυνομικού Διευθυντή Περιφέρειας Στερεάς Ελλάδας, του Αστυνομικού Διευθυντή Βοιωτίας και εκπροσώπων των Σωματείων Ιδιοκτητών Φορτηγών της Βοιωτίας τους οποίους και ευχαριστώ. Η συζήτηση εστιάστηκε στο ότι θα πρέπει οι Βοιωτοί να προμηθευτούν άδεια διέλευσης για το νόμο ώστε κινούνται άνετα για τις δουλειές τους στο οδικό δίκτυο», είπε η κ. Παπαθωμά και συμπλήρωσε: «Εκείνο που τέθηκε από τη δική μας πλευρά είναι ότι η ανθρώπινη ζωή είναι αναντικατάστατη και προέχει η ασφάλεια».
Ο κ. Γεωργακόπουλος σημείωσε σχετικά: «Δώσαμε κάποιες διευκρινίσεις σχετικά με το νόμο περί φορτηγών που έχει ψηφιστεί. Με το νέο νόμο έχουν οριοθετηθεί τα τμήματα των οδών στα οποία απαγορεύεται η διέλευση φορτηγών άνω των 3,5 τόνων. Αυτό δημιούργησε ένα προβληματισμό και κάποια δυσαρέσκεια στους αυτοκινητιστές και στην σύσκεψη έγινε η κατάλληλη ενημέρωση. Από τη πλευρά της Αστυνομίας προέχει η οδική ασφάλεια των χρηστών των δρόμων και στους παράπλευρους δεδομένου ότι το συγκεκριμένο οδικό δίκτυο αποτελείται από στενούς δρόμους και με προβλήματα ενώ η αυξημένη κίνηση των φορτηγών σε αυτό δημιουργεί λάθη στην οδική συμπεριφορά και κατά συνέπεια ατυχήματά».
Ο Ν. Γεωργακόπουλος επεσήμανε επίσης ότι ο νόμος θα εφαρμοστεί άμεσα προκειμένου να Από την πλευρά τους οι εκπρόσωποι των αυτοκινητιστών εξέφρασαν τους προβληματισμούς αλλά και τις αντιδράσεις  τους για την εφαρμογή του νόμου που όπως είπαν γι΄ αυτούς αυξάνει τα έξοδα που έχουν.
«Έγινε μία κίνηση καλής θέλησης από την Αντιπεριφερειάρχη Βοιωτίας Φανή Παπαθωμά και είχαμε μια συνάντηση με την συμμετοχή του Αστυνομικού Διευθυντή της Στερεάς και τον Διευθυντή του νομού. Συζητήσαμε το θέμα της απαγόρευσης και προβάλαμε τις απόψεις μας για τα προβλήματα που δημιουργούνται  δεδομένου ότι η εφαρμογή του νόμου συνεπάγεται για εμάς πρόσθετο οικονομικό κόστος. Πιστεύω ότι θα βρεθεί μια λύση και θα έχουμε θετικά αποτελέσματα», σημείωσε ο Πρόεδρος του Σωματείου της Θήβας Δημήτρης Λιανός.
Στο οικονομικό κόστος έδωσε έμφαση και ο Χαράλαμπος Κόλλιας ο οποίος αφού ευχαρίστησε την κ. Παπαθωμά για την πρωτοβουλία της καθώς επίσης τον  Αστυνομικό Διευθυντή Στερεάς Ελλάδας και τον Α.Δ. Βοιωτίας τόνισε ότι «ο νόμος για τα φορτηγά στη Βοιωτία και ολόκληρη την Ελλάδα είναι εξοντωτικός». Ωστόσο σημείωσε ότι η παλιά εθνική οδός δεν είναι ασφαλής αλλά απέδωσε το πρόβλημα στα «αλλοδαπά αυτοκίνητα με Βουλγάρικες και Τούρκικες πινακίδες που περνάνε όλα από το παλιό οδικό δίκτυο» και μαζί μ’ αυτούς «η μπόρα μας παίρνει και μας» όπως είπε χαρακτηριστικά.
«Η απαγόρευση στον παλιό δρόμο Ελευσίνας – Θηβών – Υλίκης είναι δημιουργεί στα αυτοκίνητα της Βοιωτίας σημαντικό πρόβλημα» είπε και συμπλήρωσε: « Όλα έχουν μελετηθεί ώστε να βγούμε στους εθνικούς δρόμους με τα διόδια, με το κόστος από Αθήνα για Θεσσαλονίκη να φτάνει τα 113 € και 226 με επιστροφή, και τα κόμιστρα να είναι το πολύ 1000 €. Αναγκαζόμαστε να πηγαίνουμε από παράδρομους για να γλιτώσουμε ότι μπορούμε.  Μας λένε τώρα ότι πρέπει να βγάλουμε άδειες, θα πρέπει δηλαδή εγώ τέσσερα χρόνια να βγάζω άδεια, τι θα γίνει όμως όταν το αυτοκίνητο μου πάει σε άλλες περιοχές της Ελλάδας και τι γίνεται όταν το αυτοκίνητο είναι δεν είναι φορτωμένο αλλά άδειο; Πιστεύω λοιπόν ότι ο νόμος πρέπει να επανεξεταστεί».
Να σημειωθεί τέλος ότι με ανακούφιση δέχθηκαν το νέο νόμο τόσο οι διερχόμενοι οδηγοί που κινούνται στο επαρχιακό δίκτυο και την παλαιά Εθνική Θήβας – Λιβαδειάς – Λαμίας όσο και οι κάτοικοι των περιοχών απ΄ όπου περνάνε οι δρόμοι με αυξημένη κυκλοφορία βαρέων φορτηγών μεταξύ των οποίων Αλίαρτος, Αγία Παρασκευή και Χαιρώνεια οι οποίοι βιώνουν μια ανυπόφορη και επικίνδυνη κατάσταση που τώρα αναμένεται να περιοριστεί αισθητά.