Το νέο νομοσχέδιο που κατέθεσε η κυβέρνηση για την ιδιωτική εκπαίδευση ανατρέπει το καθεστώς της λειτουργίας των ιδιωτικών σχολείων, επεσήμανε σε ανακοίνωσή του το Νομαρχιακό Τμήμα ΑΔΕΔΥ Βοιωτίας.
“Η επιβαλλόμενη από το Σύνταγμα εποπτεία του κράτους για την προαγωγή και την προστασία του συνταγματικού αγαθού της Παιδείας περιορίζεται στο ελάχιστο και τα ιδιωτικά σχολεία μετατρέπονται σε επιχειρήσεις που λειτουργούν με αμιγώς οικονομικά κριτήρια, με βάση τα οποία καθορίζονται όλες οι εκπαιδευτικές λειτουργίες”, τόνισαν εκ μέρους της Εκτελεστικής Γραμματεία του Ν.Τ. Βοιωτίας της ΑΔΕΔΥ ο Πρόεδρος Σπύρος Βαζούρας και ο Γραμματέας Νίκος Μπούρας.
“Η απαραίτητη - για την διδακτική και μαθησιακή διαδικασία - παιδαγωγική αυτονομία των ιδιωτικών εκπαιδευτικών, αίρεται και την θέση της παίρνει ο απόλυτος έλεγχος των ιδιοκτητών, σε όλα τα πεδία: Στις αποφάσεις του Συλλόγου Διδασκόντων, στον καθορισμό των εργασιακών σχέσεων, στη διαμόρφωση των κριτηρίων αξιολόγησης, στη λειτουργία προαιρετικών δραστηριοτήτων και δράσεων, στην επιλογή διευθυντικών στελεχών χωρίς κριτήρια, στη διαμόρφωση εσωτερικού κανονισμού χωρίς τη συμμετοχή των εκπαιδευτικών”, ανέφερε στην ανακοίνωση το Ν.Τ. Βοιωτίας της ΑΔΕΔΥ.
Και συμπλήρωνε μεταξύ άλλων: “Το νομοσχέδιο του ΥΠΑΙΘ φαίνεται πως μετατρέπει τη συνολική λειτουργία της ιδιωτικής εκπαίδευσης σε επιχειρηματική δραστηριότητα, ενώ επιχειρείται η χειραγώγηση των εκπαιδευτικών και εισάγεται ευρύ πεδίο αυθαιρεσίας στη λειτουργία των ιδιωτικών σχολείων”.
Το ΝΤ ΑΔΕΔΥ ΒΟΙΩΤΙΑΣ θεωρεί ότι είναι αναγκαίος και απαραίτητος ένας ουσιαστικός διάλογος με όλους τους εκπαιδευτικούς φορείς, με μόνο στόχο την αναβάθμιση της Παιδείας στη δημόσια και στην ιδιωτική εκπαίδευση, αλλά και τη διαφύλαξη της εργασιακής ασφάλειας των εκπαιδευτικών και θα παρέμβει με κάθε τρόπο προς την κατεύθυνση αυτή και υπογραμμίζει οτι “το συνδικαλιστικό κίνημα δεν θα επιτρέψει το νομοσχέδιο αυτό να αποτελέσει την κερκόπορτα για αντίστοιχες μελλοντικές ρυθμίσεις στη δημόσια εκπαίδευση και έμμεση ιδιωτικοποίησή της (σχολείο της αγοράς, ελαστική εργασία, γονεϊκή επιλογή, οικονομική «αυτονομία», vouchers , τιμωρητική “δήθεν” αξιολόγηση κ.α.), που θα έχουν ως αποτέλεσμα την υποβάθμιση του δημόσιου σχολείου και των δημόσιων εκπαιδευτικών λειτουργών”.