ΠΡΟΓΡΑΜΜΑ ΕΚΠΑΙΔΕΥΣΗΣ ΣΤΗ ΣΥΜΒΟΥΛΕΥΤΙΚΗ ΓΟΝΕΩΝ (70 ΩΡΩΝ)

ΕΝΑΡΞΗ ΜΑΘΗΜΑΤΩΝ: ΣΑΒΒΑΤΟ 12 ΟΚΤΩΒΡΙΟΥ

 

Αναστασία Κατσούγκρη (Απόφοιτη Π.Τ.Δ.Ε -Ειδική Παιδαγωγός , Υπ Διδάκτωρ)

ΣΑΛΩΜΗ ΚΑΦΟΥΡΗ (PhD Ψυχολόγος)

ΜΑΡΙΑ ΦΕΡΕΝΤΙΝΟΥ (ΜSc Κλινική Ψυχολόγος, Ψυχοθεραπεύτρια – Συστημική Θεραπεύτρια Ατόμου & Οικογένειας)

ΚΑΤΕΡΙΝΑ ΣΠΕΤΣΙΩΤΟΥ (PhD Επικοινωνιολόγος, Σύμβουλος Ψυχικής Υγείας -Συστημική Θεραπεύτρια Ατόμου & Οικογένειας)

ΣΤΑΥΡΟΥΛΑ ΤΣΙΩΡΟΥ  (Φιλόλογος, Ψυχολόγος MSc Εφηβικής & Αναπτυξιακής Υγείας)

 

 

 

ΒΑΣΙΚΕΣ ΔΕΞΙΟΤΗΤΕΣ ΣΥΜΒΟΥΛΕΥΤΙΚΗΣ: ΕΝΕΡΓΗΤΙΚΗ ΑΚΡΟΑΣΗ

ΣΑΒΒΑΤΟ 12 ΟΚΤΩΒΡΙΟΥ

                                                            • Ενεργητική ακρόαση • Αντανάκλαση συναισθήματος • Αντανάκλαση περιεχομένου Περίληψη σύνθεση •ΕΝ Συναίσθηση (empathy)

*******************************

ΕΙΣΑΓΩΓΗ ΣΤΗΝ  ΣΥΜΒΟΥΛΕΥΤΙΚΗ ΓΟΝΕΩΝ

ΣΑΒΒΑΤΟ  19  ΟΚΤΩΒΡΙΟΥ

                                                    •Πώς μπορώ να διαχειριστώ τη συμπεριφορά του παιδιού Λειτουργική ανάλυση συμπεριφοράς Διαχείριση και τροποποίηση της συμπεριφοράς

*******************************

ΔΙΑΧΥΤΕΣ ΑΝΑΠΤΥΞΙΑΚΕΣ ΔΙΑΤΑΡΑΧΕΣ ΣΤΟ ΦΑΣΜΑ ΤΟΥ ΑΥΤΙΣΜΟΥ

ΔΙΑΤΑΡΑΧΗ ΤΥΠΟΥ ASPERGER

ΣΑΒΒΑΤΟ  2  ΝΟΕΜΒΡΙΟΥ

 Είναι στο φάσμα του Αυτισμού άραγε; Έχει asperger; •Πως θα το καταλάβω; Πως θα το αντιμετωπίσω;

*******************************

ΤΑ ΑΝΑΠΤΥΞΙΑΚΑ ΣΤΑΔΙΑ ΤΟΥ ΠΑΙΔΙΟΥ ΑΠΟ ΤΗΝ ΒΡΕΦΙΚΗ ΕΩΣ ΤΗΝ ΕΦΗΒΙΚΗ ΗΛΙΚΙΑ

ΣΑΒΒΑΤΟ 9  ΝΟΕΜΒΡΙΟΥ

 Τα συγκεκριμένα στάδια ανάπτυξης, στα οποία τα παιδιά αποκτούν νέες δεξιότητες και ικανότητες.  Προβληματισμοί για κάποιες συμπεριφορές των παιδιών

*******************************

(ΔΕΠ-Υ)ΚΑΤΑΝΟΩΝΤΑΣ ΤΗ ΔΙΑΤΑΡΑΧΗ

ΕΛΛΕΙΜΜΑΤΙΚΗΣ ΠΡΟΣΟΧΗΣ – ΥΠΕΡΚΙΝΗΤΙΚΟΤΙΚΟΤΗΤΑΣ

ΣΑΒΒΑΤΟ  16  ΝΟΕΜΒΡΙΟΥ

                                       •Δεν είναι συγκεντρωμένος •Είναι αφηρημένος• «Δεν προσέχει στο μάθημα •Είναι συνεχώς όρθιος μέσα στην τάξη •Τι κρύβεται πίσω από αυτές τις φράσεις; •Ποια παιδιά αφορά;

*******************************

ΣΧΟΛΙΚΟΣ ΕΚΦΟΒΙΣΜΟΣ:ΟΙ ΕΝΕΡΓΕΙΕΣ ΤΟΥ ΣΧΟΛΕΙΟΥ & ΤΗΣ ΟΙΚΟΓΕΝΕΙΑΣ ΓΙΑ ΤΗΝ ΠΡΟΛΗΨΗ ΤΟΥ BULLYING

ΣΑΒΒΑΤΟ 23  ΝΟΕΜΒΡΙΟΥ

  Είδη σχολικού εκφοβισμού •  Παιδιά θύτες και θύματα 
   Επιπτώσεις στο παιδί    Προληπτικές ενέργειες, στήριξη και αντιμετώπιση από γονείς και εκπαιδευτικούς

*******************************

ΓΟΝΙΟΣ ΓΙΝΕΣΑΙ, ΔΕΝ ΓΕΝΝΙΕΣΑΙ

ΣΑΒΒΑΤΟ 30  ΝΟΕΜΒΡΙΟΥ

Ανάπτυξη  των  δυσκολιών που βιώνουν οι σημερινοί γονείς, • διαφορετικοί  τύπους γονέων βάση της θεωρίας της συναισθηματικής νοημοσύνης,

*******************************

ΤΟ ΠΑΙΔΙΚΟ ΙΧΝΟΓΡΑΦΗΜΑ
ΩΣ ΜΕΣΟ ΔΙΑΓΝΩΣΗΣ & ΘΕΡΑΠΕΙΑΣ

ΣΑΒΒΑΤΟ 7 ΔΕΚΕΜΒΡΙΟΥ

• Αρχή μουτζουρώνει και μετά αποτυπώνει • Σχεδιάζει

• Η κατανόηση και στην ανάπτυξη δεξιοτήτων ερμηνείας

• Μελέτες περιστατικών • Πρακτική εφαρμογή περιστατικών

*******************************

Η ΣΥΣΤΗΜΙΚΗ ΠΡΟΣΕΓΓΙΣΗ ΣΤΗΝ ΕΚΠΑΙΔΕΥΣΗ

ΣΑΒΒΑΤΟ 25 ΙΑΝΟΥΑΡΙΟΥ

• Το σχολείο ως σύστημα  •  Διαχείριση συναισθήματος

•  Συναισθηματική αγωγή,  • Συναισθηματική νοημοσύνη

******************************

ΣΕΞΟΥΑΛΙΚΗ ΚΑΚΟΠΟΙΗΣΗ ΣΤΗΝ ΠΑΙΔΙΚΗ ΗΛΙΚΙΑ

ΣΑΒΒΑΤΟ 1 ΦΕΒΡΟΥΑΡΙΟΥ

Χαρακτηριστικά της σεξουαλικής κακοποίησης σε παιδιά,  επιπτώση της κακοποίησης στο παιδί και στο οικογενειακό σύστημα.

*******************************

ΜΑΘΗΣΙΑΚΕΣ ΔΥΣΚΟΛΙΕΣ & ΠΡΟΒΛΗΜΑΤΑ ΣΥΜΠΕΡΙΦΟΡΑΣ

ΣΑΒΒΑΤΟ  8  ΦΕΒΡΟΥΑΡΙΟΥ

Προβλήματα συμπεριφοράς στο σχολικό περιβάλλον

                                    Καταστάσεις που δυσκολεύουν εκπαιδευτικούς - μαθητές – γονείς • Οι μαθησιακές δυσκολίες στο σχολικό περιβάλλον

*******************************

ΕΝΟΟΙΚΟΓΕΝΕΙΑΚΗ ΒΙΑ & ΚΑΚΟΠΟΙΗΣΗ

ΣΑΒΒΑΤΟ 15 ΦΕΒΡΟΥΑΡΙΟΥ

 Σημάδια κακοποίησης και κακοποιητικών σχέσεων  Σωματική και συναισθηματική κακοποίηση Κατανόηση και αναγνώριση τους  Αντιμετώπιση

*******************************

ΚΑΛΛΙΕΡΓΩΝΤΑΣ ΤΗ ΔΗΜΙΟΥΡΓΙΚΗ ΣΚΕΨΗ

ΣΑΒΒΑΤΟ 22 ΦΕΒΡΟΥΑΡΙΟΥ

Θέματα που σχετίζονται με τις μεθόδους αξιολόγησης του δημιουργικού παιδιού, καθώς και με τις πικοίλες τεχνικές καλλιέργειας και ανάπτυξης της δημιουργικής σκέψης, • θεωρητικό και πρακτικό επίπεδο.

*******************************

ΠΑΙΔΙ & ΕΠΙΘΕΤΙΚΟΤΗΤΑ

ΣΑΒΒΑΤΟ 8 ΜΑΡΤΙΟΥ

Τι σημαίνει όμως αυτό και πως καθορίζει η λέξη "επιθετικό" ένα παιδί; Διερεύνηση της σημασίας του όρου "επιθετικότητα" και των παραγόντων (βιολογικών, ψυχολογικών και κοινωνικών) που επηρεάζουν την εκδήλωση της.

*******************************

ΤΟ ΧΑΡΙΣΜΑΤΙΚΟ & ΔΗΜΙΟΥΡΓΙΚΟ ΠΑΙΔΙ

ΣΑΒΒΑΤΟ  15 ΜΑΡΤΙΟΥ

Ανάπτυξη και βελτίωση της δημιουργικής σκέψης των παιδιών με τη χρήση ειδικών τεχνικών και μεθόδων• Αξιοποίηση της ικανότητας αυτής στο σχολείο

*******************************

ΘΕΑΤΡΙΚΟ ΠΑΙΓΝΊΔΙ &  ΠΑΙΓΝΊΔΙ ΡΟΛΟ ΣΤΗΝ ΕΙΔΙΚΗ ΑΓΩΓΗ

ΣΑΒΒΑΤΟ  22 ΜΑΡΤΙΟΥ

  •Αναπτύσσει την επικοινωνίας & Από την θεωρία στην πράξη θα μάθουμε παίζοντας κι εμείς πως θα βοηθήσουμε τα παιδιά με αναπηρία να βρούνε το χώρο τους στην ομάδα της τάξης τους.

*******************************

ΠΡΑΚΤΙΚΗ ΕΠΟΠΤΕΙΑ ΤΗΣ ΟΜΑΔΑΣ

ΣΑΒΒΑΤΟ  5   ΑΠΡΙΛΙΟΥ 

 

 

 

ΜΑΡΓΑΡΙΤΑ ΠΑΠΑΚΩΣΤΑ

 

Υπεύθυνη σεμιναρίων & παιδαγωγικών προγραμμάτων του «Πολύτεχνου»