Το Βολτ εκφράζει την έντονη ανησυχία του για το πρόσφατο περιστατικό στις 9 Οκτωβρίου, όπου συρμός του Προαστιακού παραλίγο να εμπλακεί σε σοβαρό ατύχημα, εισερχόμενος κατά λάθος σε γραμμή του Μετρό. Το γεγονός αυτό έρχεται να προστεθεί σε μια σειρά από σοβαρά περιστατικά που αποκαλύπτουν την επικίνδυνη κατάσταση του σιδηροδρομικού δικτύου στη χώρα μας. Από το τραγικό δυστύχημα στα Τέμπη στις 28 Φεβρουαρίου 2023, μέχρι τα περιστατικά της 13ης και 14ης Σεπτεμβρίου 2024 – με την αποτροπή σύγκρουσης δύο τρένων και την πρόσκρουση τρένου σε πεσμένα δέντρα – είναι ξεκάθαρο ότι οι εθνικές υποδομές συνεχίζουν να μην ανταποκρίνονται στις σύγχρονες απαιτήσεις για ασφαλείς μεταφορές.
Η συστηματική ανεπάρκεια των εθνικών σιδηροδρομικών υποδομών και η μη υποστήριξη του ανθρώπινου δυναμικού καθιστούν το σιδηροδρομικό μας δίκτυο επισφαλές σε σχέση με άλλες ευρωπαϊκές χώρες. Παράλληλα, ενώ η Ελλάδα θα πρέπει να συμβάλει στην Πράσινη Συμφωνία και στην επίτευξη της κλιματικής ουδετερότητας, οι επενδύσεις στα μέσα σταθερής τροχιάς και στη βιώσιμη κινητικότητα, δεν προχωράνε ουσιαστικά.
Το Βολτ θεωρεί ότι η αξιοποίηση του ανθρώπινου κεφαλαίου, της έρευνας και κυρίως της τεχνολογίας και της καινοτομίας σχετικά με τη βιώσιμη κινητικότητα αποτελούν τις λύσεις για την βέλτιστη αναβάθμιση και ανάπτυξη σύγχρονων, ασφαλών και αποδοτικών σιδηροδρομικών μεταφορών. Η αξιοποίηση συνεπώς χρηματοδοτικων και επενδυτικών κεφαλαίων από το ΕΣΠΑ 2021-2027 και το Ταμείο Ανάκαμψης για προηγμένα και αυτοματοποιημένα συστήματα ασφαλείας, με ελέγχους και δοκιμές, κατάρτιση, συνεχή εκπαίδευση και ενίσχυση του στελεχιακού δυναμικού, αλλά και των υποδομών σε όλη την επικράτεια οφείλει να αποτελέσει προτεραιότητα τα επόμενα χρόνια. Πρωταρχικοί στόχοι πρέπει να είναι η ασφαλή και αξιόπιστη λειτουργία του δικτύου αλλά και η άμεση επέκταση και διασύνδεση με το υπόλοιπο ευρωπαϊκό δίκτυο.
Με σεβασμό και χωρίς να ξεχνάμε τον αγώνα για απόδοση δικαιοσύνης που κάνουν οι συγγενείς και φίλοι των 57 θυμάτων αλλά και τραυματιών του δυστυχήματος στα Τέμπη.
Ο Γερμανός Ευρωβουλευτής του Volt Europa, μέλος της Επιτροπής Μεταφορών και Τουρισμού του Ευρωπαϊκού Κοινοβουλίου, Kai Tegethoff, ενημερώθηκε από το Βολτ Ελλάδας σχετικά με το περιστατικό της 9ης Οκτωβρίου και δήλωσε: «Η παρ΄ ολίγον σύγκρουση υπογραμμίζει την ανάγκη να δοθεί προτεραιότητα στην ασφάλεια των σιδηροδρόμων σε όλη την Ευρώπη και να επιταχυνθεί η εναρμόνιση των προτύπων σε όλες τις χώρες. Για την επίτευξη αυτών των στόχων, καθώς και για την αναβάθμιση και τον εκσυγχρονισμό του σιδηροδρομικού δικτύου, πρέπει να αυξηθεί ο ευρωπαϊκός προϋπολογισμός για τους σιδηροδρόμους. Θα αγωνιστώ στο Ευρωπαϊκό Κοινοβούλιο για να αυξηθεί ο προϋπολογισμός του επόμενου μηχανισμού «Συνδέοντας την Ευρώπη για τις μεταφορές» στα 100 δισεκατομμύρια ευρώ.»
Το Βολτ Ελλάδας έχει άμεση επικοινωνία και συνεργασία με τους πέντε εκλεγμένους Ευρωβουλευτές του Volt Europa για να διασφαλίσει ότι ακούγονται όλες οι φωνές της χώρας μας στο Ευρωκοινοβούλιο. |