Οι καταναλωτικές εταιρείες τρέχουν να προλάβουν τους πιθανούς δασμούς στην εποχή Τραμπ και προειδοποιούν για τον αντίκτυπο που μπορεί να έχουν στην τιμή των καθημερινών προϊόντων Η Steven Madden Ltd. επιταχύνει τα σχέδιά της να μεταφέρει την παραγωγή της εκτός Κίνας, αφού η νίκη του Ντόναλντ Τραμπ στις αμερικανικές προεδρικές εκλογές αύξησε τις πιθανότητες αύξησης των δασμών στα εισαγόμενα αγαθά.
Η εταιρεία λιανικής πώλησης παπουτσιών στοχεύει τώρα στη μείωση των προϊόντων που κατασκευάζονται στην Κίνα κατά 40% εντός του επόμενου έτους, από τον προηγούμενο στόχο της μείωσης κατά 10%. «Από χθες το πρωί, θέτουμε αυτό το σχέδιο σε εφαρμογή», δήλωσε ο διευθύνων σύμβουλος Έντουαρντ Ρόζενφελντ στους αναλυτές σε μια κλήση για τα κέρδη την Πέμπτη.
Στη Steven Madden, λίγο λιγότερο από το ήμισυ των σημερινών δραστηριοτήτων της θα μπορούσε δυνητικά να υπόκειται σε δασμούς για τις κινεζικές εισαγωγές. Εάν το σχέδιο της εταιρείας για τον μετριασμό της έκθεσής της είναι επιτυχές, το ποσοστό αυτό θα μειωθεί σε περίπου 25% εντός του επόμενου έτους. Η εταιρεία έχει μετατοπίσει την αλυσίδα εφοδιασμού της περισσότερο προς την Καμπότζη, το Βιετνάμ, το Μεξικό και άλλες χώρες.
Πριν από αρκετά χρόνια, ο λιανοπωλητής εισήγαγε σχεδόν το 95% των προϊόντων που πωλεί στις ΗΠΑ από την Κίνα. Ο Ρόζενφελντ είχε δηλώσει προηγουμένως ότι θα ήταν δύσκολο για τη Steven Madden να μειώσει την εξάρτησή της από την Κίνα κατά περισσότερο από 10% κάθε χρόνο. Την Πέμπτη, δεν διευκρίνισε πώς η εταιρεία θα ανταποκριθεί στο επιταχυνόμενο χρονοδιάγραμμα. «Πιστεύουμε ότι έχουμε το σχέδιο για να το κάνουμε», δήλωσε στους αναλυτές.
«Εάν εξετάζουμε μια νέα πολιτική όπου θα υπάρχουν σημαντικοί δασμοί στην Κίνα, αυτό θα έχει όλων των ειδών τις εκτεταμένες επιπτώσεις όχι μόνο στην αλυσίδα εφοδιασμού, αλλά και στη συνολική οικονομία», δήλωσε ο Ρόζενφελντ σε αναλυτές.
Οι καταναλωτικές εταιρείες τρέχουν να προλάβουν τους πιθανούς δασμούς και προειδοποιούν για τον αντίκτυπο που μπορεί να έχουν στην τιμή των καθημερινών προϊόντων. Ο Τραμπ έχει απειλήσει να επιβάλει δασμούς 60% στα προϊόντα που εισάγονται από την Κίνα και έως και 20% σε είδη από άλλες χώρες, για να ενθαρρύνει την εγχώρια παραγωγή. Οι εταιρείες που εδρεύουν στις ΗΠΑ βασίζονται εδώ και καιρό σε κινεζικά εργοστάσια, επειδή μπορούν να παράγουν προϊόντα φθηνότερα.
Η Whirlpool Corp., η οποία κατασκευάζει τις οικιακές συσκευές Maytag και Amana, αναμένει ότι οι Αμερικανοί θα δουν υψηλότερες τιμές στους φούρνους μικροκυμάτων εάν αυξηθούν οι δασμοί.
«Το μεγαλύτερο πράγμα που παίρνουμε από την Κίνα είναι οι φούρνοι μικροκυμάτων», δήλωσε ο οικονομικός διευθυντής Τζιμ Πίτερς σε συνέντευξή του πριν από τις εκλογές. Ταυτόχρονα, ο Πίτερς δήλωσε ότι η Whirlpool θα είναι πιο απομονωμένη από τον κίνδυνο από ό,τι άλλοι κατασκευαστές, επειδή παράγει το μεγαλύτερο μέρος των αγαθών που πωλούνται στις ΗΠΑ στην εγχώρια αγορά.
Η άμμος για γάτες που παρασκευάζεται με silica gel θα αντιμετωπίσει επίσης πιθανότατα αυξήσεις τιμών, σύμφωνα με τον CEO της Νταν Τζάφι. Η εταιρεία δήλωσε ότι η Κίνα είναι το μόνο μέρος που μπορεί να προμηθευτεί αυτό το υλικό. Η Church & Dwight Co. έχει ήδη μεταφέρει μέρος της παραγωγής από την Κίνα, κυρίως για την επιχείρηση στοματικής υγιεινής Waterpik.
«Υπάρχουν σχέδια και ενέργειες που έχουμε λάβει για να μετριάσουμε τις επιπτώσεις», δήλωσε ο οικονομικός διευθυντής Rick Dierker την περασμένη εβδομάδα απαντώντας σε ερώτηση σχετικά με τους δασμούς. «Όπως όλοι, έχουμε επίγνωση των συνεπειών που υπάρχουν».