Σε συνέχεια της συνάντησης που
είχαμε στο Υπουργείο Εργασίας, αλλά και της τηλεφωνικής επικοινωνίας που έχει
αναπτυχθεί μεταξύ μας, θα θέλαμε να αναπτύξουμε ορισμένες προτάσεις που κατά
την γνώμη μας «απαντούν» στον καλοπροαίρετο και εντελώς λογικό προβληματισμό
διαχείρισης του μεγάλου αριθμού απολυμένων που ενδιαφέρονται να απορροφηθούν
στο Δασαρχείο Αταλάντης.
Σύμφωνα με την ονομαστική κατάσταση
που σας έχει κοινοποιηθεί, οι ενδιαφερόμενοι για τα Δασαρχεία είναι περίπου 50
και σχεδόν στο σύνολο τους, όλοι ενδιαφέρονται για το Δασαρχείο Αταλάντης. (
Εκτός από 3-4 που ενδιαφέρονται για άλλα σημεία της επικρατείας, όπως Ζάκυνθο,
Τρίκαλα, Μοίρες Ηρακλείου Κρήτης και θεωρούμε ότι η απορρόφηση τους είναι
εύκολη).
Το Δασαρχείο Αταλάντης με τις
κτιριακές υποδομές και τον εξοπλισμό που διαθέτει μέχρι σήμερα, κατά την γνώμη
μας έχει σχεδόν καλύψει τις ανάγκες σε προσωπικό. Με αυτά τα δεδομένα οι
απορρόφηση άλλων 50 εργαζομένων στο δασαρχείο Αταλάντης είναι αδύνατη.
Κάθε προσπάθεια απορρόφησης των 50
ενδιαφερομένων απολυμένων στο Δασαρχείο Αταλάντης, κατά την γνώμη μας θα πρέπει
να έχει αφετηρία την ανάγκη κάλυψης εργασιών, φύλαξης και υπηρεσιών που μέχρι
σήμερα δεν πραγματοποιούνται ή πραγματοποιούνται με αδυναμίες .
Επίσης ως αφετηρία πρέπει να πάρουμε
την αξιοποίηση από την πλευρά του Δασαρχείου, του γεγονός ότι για 2 χρόνια ο
μισθός και η ασφάλιση των εργαζομένων καλύπτεται από την ΔΥΠΑ.
Παράλληλα με αυτό το αξιοποιήσιμο
γεγονός (πληρωμένοι μισθοί και ασφαλιστικές εισφορές) και παίρνοντας υπόψη τα
δημοσιονομικά περιθώρια, προτείνουμε να αξιοποιηθεί και η δυνατότητα κτιριακών
υποδομών που μπορούν να παραχωρηθούν δωρεάν στο Δασαρχείο Αταλάντης, δεν
χρειάζονται τροποποιήσεις ή εργασίες, είναι έτοιμα κτίρια, με προβλεπόμενες
εγκαταστάσεις οι οποίες διαθέτουν δωρεάν ηλεκτροδότηση, υδροδότηση, θέρμανση
και μπορούν να στεγάσουν το σύνολο των απολυμένων ενδιαφερομένων.
Πιο συγκεκριμένα. Ο οικισμός της
ΛΑΡΚΟ στην Λάρυμνα Φθιώτιδας ανήκει γεωγραφικά στα όρια που έχει ευθύνη το Δασαρχείο
Αταλάντης. Την ευθύνη διαχείρισης της περιουσίας της ΛΑΡΚΟ την έχει ο Ειδικός
Διαχειριστής κ. Μελέτης Γεώργιος και το ΤΑΙΠΕΔ, οι οποίοι αναφέρονται στο
Υπουργείο Ενέργειας και στο ΥΟΙΚ αντίστοιχα.
Διαχρονικά η ΛΑΡΚΟ παραχωρεί
κτιριακές υποδομές, δωρεάν ηλεκτροδότηση και υδροδότηση για την στέγαση
κρατικών υπηρεσιών. Αυτό υφίσταται
μέχρι και σήμερα. π.χ υπήρχε Αστυνομικό Τμήμα, Δημόσιο Κέντρο Υγείας,
παράρτημα της Εθνικής Τράπεζας, Παιδικός Σταθμός, Νηπιαγωγείο, Δημοτικό,
Γυμνάσιο, Λύκειο. Υπάρχουν μέχρι σήμερα Λιμεναρχείο, Τελωνείο, Γυμνάσιο, αλλά και
προχωρημένα καταστήματα σε ιδιώτες όπως σούπερ μάρκετ Σκλαβενίτης, φαρμακείο,
εστιατόριο κ.α.
Σε επικοινωνία που έχουμε με τον
Ειδικό Διαχειριστή κ. Μελέτη, δηλώνει πρόθυμος να παραχωρήσει το κτιριακό
συγκρότημα του πρώην δημοτικού σχολείου στον οικισμό της ΛΑΡΚΟ, το οποίο είναι
επισκευασμένο, έχει WC, έχει γραφεία, έχει αποθήκες, οι αίθουσες είχαν
μετατραπεί και αξιοποιούνταν τα τελευταία χρόνια για την πραγματοποίηση
σεμιναρίων, δηλαδή διαθέτουν τα κατάλληλα έπιπλα και μπορούν να στεγάσουν πάνω
από 100 εργαζόμενους. Ενώ πρέπει να σημειωθεί ότι είναι μέσα στο δάσος που
είναι χαρακτηρισμένο ως καταφύγιο θηραμάτων. Άρα το αίτημα να ανοίξει
παραρτήματα του Δασαρχείου Αταλάντης στον οικισμό της ΛΑΡΚΟ δεν είναι αβάσιμο,
είναι πρακτική που εφαρμόζεται ακόμη και σήμερα που η ΛΑΡΚΟ είναι σε καθεστώς ειδικής
διαχείρισης και εκκαθάρισης.
Για την υλοποίηση μιας τέτοιας
πρότασης που η ΛΑΡΚΟ θα παραχωρήσει στο Δασαρχείο Αταλάντης τις κατάλληλες
κτιριακές υποδομές για το χρονικό διάστημα που ισχύει και η παραχώρηση για
άλλες υπηρεσίες (αναφέρθηκαν ενδεικτικά παραπάνω) θα πρέπει να έρθουν σε
συνεννόηση οι αρμόδιοι Δασών και της ΛΑΡΚΟ αντίστοιχα, οι οποίοι και οι δύο
ανήκουν στην εποπτεία του ΥΠΕΝ.
Οφέλη από την υλοποίηση μιας τέτοιας πρότασης για τους εργαζόμενους:
Το πρόβλημα που αντιμετωπίζουν οι
απολυμένοι της ΛΑΡΚΟ στο εργοστάσιο της Λάρυμνας και δεν έχουν απορροφηθεί
ακόμη στα προγράμματα απασχόλησης είναι η μεγάλη χιλιομετρική απόσταση από τον
τόπο κατοικίας μέχρι τους φορείς υποδοχής. Για παράδειγμα η μεταφορά ενός
εργαζομένου από την Λάρυμνα μέχρι το Δασαρχείο Αταλάντης (το οποίο είναι ο πιο
κοντινός φορέας υποδοχής) και η επιστροφή του, απαιτεί 80 χιλιόμετρα ημερησίως
με υποχρεωτική διέλευση από διόδια. Δηλαδή συνολικό ελάχιστο κόστος μεταφοράς
σε ημερήσια βάση 80 χιλιόμετρα × 0,13 ευρώ/Χιλ= 10,24 ευρώ+ διόδια (4,20
ευρώ×2)=18,64 ευρώ/ημέρα, δηλαδή 18,64×22 ημέρες= 410,08 ευρώ το μήνα έξοδα
μετακίνησης+ 100 ευρώ συντήρηση οχήματος= 510
ευρώ συνολικό κόστος μετακίνησης.
Ο
καθαρός μισθός του προγράμματος είναι 950 ευρώ, εάν τα 510 ευρώ είναι έξοδα,
απομένουν 440 ευρώ καθαρά για να ζήσουμε, δηλαδή 70 ευρώ λιγότερα από το
επίδομα ανεργίας. Σημειώνεται ότι η μεταφορά σε άλλο φορέα υποδοχής όπως πχ η Περιφέρεια Στερεάς Ελλάδας απαιτεί
διπλάσια χιλιόμετρα και διόδια.
Οφέλη από την υλοποίηση μιας τέτοιας πρότασης για το Δασαρχείο Αταλάντης:
1. Χωρίς
μισθολογικό και ασφαλιστικό κόστος 60 περίπου εργαζόμενους (10 που έχει ήδη
απορροφήσει και άλλους 50 που ενδιαφέρονται).
2. Χωρίς
ενοίκιο, χωρίς λογαριασμούς ηλεκτροδότησης, υδροδότησης, τηλεφωνικής σύνδεσης
και internet, κτιριακές υποδομές κατάλληλες και χωρίς κόστος διαμόρφωσης, οι
οποίες μπορούν να καλύψουν τις ανάγκες στέγασης προσωπικού και εξοπλισμού.
3. Έμπειρο
σε επικίνδυνες εργασίες και με κατακτημένο «πνεύμα» συνεργασίας το σύνολο του
προσωπικού.
4. Μέσα
στους ενδιαφερόμενους υπάρχουν και επικεφαλής βαρδιών οι οποίοι στην ΛΑΡΚΟ
είχαν υπό την επίβλεψή τους έως 120 εργαζόμενους ο καθένας.
Τι
χρειάζεται για να περπατήσει η υλοποίηση μιας τέτοιας πρότασης:
Είναι απαραίτητο ο τυχόν
προβληματισμός που φυσιολογικά έχουν οι υπεύθυνοι του Δασαρχείου Αταλάντης, να
απεγκλωβιστεί από το «είναι πολλοί και
δεν μπορούμε να τους διαχειριστούμε». Τον ίδιο προβληματισμό είχε και ο
Δήμος Λοκρών ο οποίος απορρόφησε 103 απολυμένους, όμως κατάφερε και δημιούργησε
από κοινού ένα σχέδιο κάλυψης αναγκών ανά χωριό. Σήμερα, 2 μήνες μετά,
βλέποντας στα χωριά το έργο που παράγεται είναι ευχαριστημένοι τόσο ο Δήμος,
όσο οι εργαζόμενοι και οι Δημότες.
Το μόνο που χρειάζεται η υλοποίηση
μιας τέτοιας πρότασης είναι πολιτική βούληση, απαιτούμενο αριθμό εκπαιδευτών,
εκπαίδευση, κάποιο αριθμό υπηρεσιακών οχημάτων, κατάλληλο εξοπλισμό και σχέδιο
όπου οι εργαζόμενοι έχοντας ως έδρα παρουσίας το παράρτημα που θα δημιουργηθεί
και έχοντας τη δυνατότητα να εκτελούν τα
καθήκοντά τους ακόμη και σε βάρδιες, θα «οργώνουν» όλη τη Λοκρίδα και
οπουδήποτε χρειαστεί, κάτω από την καθοδήγηση των υπευθύνων.
Για την ανάπτυξη μιας τέτοιας
πρότασης, η οποία έχει απεριόριστες δυνατότητες καλό θα ήταν να πραγματοποιηθεί
πχ η ενίσχυση του υπάρχοντος δασονομείου στην Μαλεσίνα, να γίνει αξιοποίηση
άλλων διαθέσιμων κτιριακών υποδομών ανά
χωριό κ.α. Για το οτιδήποτε θα είμαστε στην διάθεση σας.