Με την αξιοποίηση της τεχνολογίας της εικονικής πραγματικότητας (Virtual Reality) ο επισκέπτης θα έχει την ευκαιρία να βιώσει μια μοναδική ψυχαγωγική, ιστορική και παιδαγωγική εμπειρία, ένα εικονικό ταξίδι στο χρόνο και τη δυνατότητα να παρακολουθήσει τη μάχη της Χαιρώνειας να ξετυλίγεται μπροστά του σε πραγματικό χρόνο.
Η μάχη της Χαιρώνειας έγινε το 338 π.χ. μεταξύ των Μακεδόνων του Φιλίππου και συνασπισμού ελληνικών πόλεων υπό την ηγεσία της Θήβας και της Αθήνας. Η μάχη αυτή έμεινε ιστορική καθώς σηματοδοτεί την επικράτηση των Μακεδόνων στον ελλαδικό χώρο αλλά και λόγω της απαράμιλλης αυτοθυσία του Θηβαϊκού Ιερού Λόχου, την οποία υμνεί στους αιώνες το εντυπωσιακό μνημείο του Λέοντα της Χαιρώνειας.
Στο Κέντρο Εικονικής Πραγματικότητας στην Χαιρώνεια, σε μικρή απόσταση από το μνημείο του Λέοντα και το ανακαινισμένο Αρχαιολογικό Μουσείο και δίπλα στο αρχαίο θέατρο της Χαιρώνειας, είναι εγκατεστημένο ένα πρωτοποριακό τεχνολογικά Σύστημα Τρισδιάστατης Στερεοσκοπικής Προβολής. Η εγκατάσταση περιλαμβάνει μεγάλου μεγέθους οθόνη, ειδικούς προβολείς, σύστημα στερεοφωνικού ήχου, συσκευές διαδραστικής πλοήγησης, ηλεκτρονικούς υπολογιστές και εξειδικευμένο λογισμικό που αναπτύχθηκε ειδικά για το έργο ενώ η ειδικά διαμορφωμένη αίθουσα προβολής μπορεί να φιλοξενεί ταυτόχρονα 20 – 30 θεατές.
Ο θεατής, με τη χρήση ειδικών για την τρισδιάστατη προβολή πολωτικών γυαλιών, έχει τη δυνατότητα να «βυθιστεί» και πλοηγηθεί ελεύθερα σε έναν εικονικό αλλά πλήρως ρεαλιστικό χώρο κατασκευασμένο από υψηλής ποιότητας και πιστότητας τρισδιάστατα (3D) γραφικά. Μεταξύ άλλων, ο θεατής έχει τη δυνατότητα να πετάξει πάνω από την αρχαία Χαιρώνεια, να συναντήσει τον Πλούταρχο που εξιστορεί τα γεγονότα που σχετίζονται με τη μάχη, να περιεργαστεί τους πολεμιστές που έλαβαν μέρος σε αυτή, να παρακολουθήσει τον τρόπο με τον οποίο κρίθηκε η τύχη της, να συναρμολογήσει το μνημείο του Λέοντα και άλλα…
Παράλληλα με τις προβολές, ο επισκέπτης του Κέντρου Εικονικής Πραγματικότητας έχει τη δυνατότητα στους υπολογιστές που βρίσκονται εγκατεστημένοι στο χώρο, να εξερευνήσει τη πολυμεσική και διαδραστική εφαρμογή που αναπτύχθηκε επίσης στο πλαίσιο του έργου. Η εφαρμογή αυτή παρουσιάζει στο θεατή, μεταξύ άλλων, την συναρπαστική περιπέτεια της ανακάλυψης και αναστήλωσης του Λέοντα της Χαιρώνειας, την ιστορία της περιοχής από την προϊστορική εποχή έως τους νεώτερους χρόνους, την τέχνη του πολέμου στην αρχαία Ελλάδα και βέβαια πληροφορίες για τη τεχνική της Εικονικής Πραγματικότητας καθώς επίσης και το πώς αναπτύχθηκε η εικονική αναπαράσταση της μάχης της Χαιρώνειας.